Code Center
Advertise Here
Advertise Here

آموزش، تمرین های تهاجمی (Attack)

چند وقت گذشته ، سوالات بسیاری در مورد تمرین ها در گروه تلگرام پرسیده شد. تصمیم گرفتم در مورد تمرین ها بیشتر صبحت بشه. چه بازیکنی به چه نوع تمرینی نیاز داره ؟ حتی بسیاری از مربیان، هنوز نتوانستند که قفل همه ی تمرینات رو باز کنند …. همراه ما باشید تا در مورد تمرین ها کمی بیشتر صحبت کنیم …

اگر به بخش آموزش سایت و آموزش تمرین  مراجعه کنید ، به طور مفصل و البته به طور کلی در مورد نحوه ی تمرین دادن بازیکن ها صحبت کردیم. اینکه تمرین ها در نسخه های سال ۲۰۱۶ به بعد تاپ الون چطور انجام میشه،  این تمرینات به طور اختصاصی و با در نظر گرفتن ویژگی های خاصی برای بازیکنان وجود داره ….. و همراه با تمرین ها بونوس هایی در نظر گرفته شده. در این رابطه به طور کلی صحبت کردیم. در بخش پرورش بازیکن شوت زن   ترفندی رو آموزش دادیم که چطور میشه یک بازیکن شوت زن قهار رو پرورش داد. بازیکنی که بتونه با زدن شوت های ناگهانی، در بازی های مهم و حساس، سرنوشت ساز بشه و توضیح دادیم که این بازیکن دقیقا ً چه خصوصیاتی باید داشته باشه و چه تمرین هایی رو باید انجام بده.

اما در این مطلب و مطالب بعدی، در مورد تمام بازیکنان با پست های متفاوت صحبت خواهیم کرد و توصیه هایی رو برای همه ی بازیکنان در مورد نحوه ی تمرین ارائه خواهیم کرد.

در این موضوع، در مورد تمرین های هجومی (Attacking Drills) به طور اختصاصی صحبت خواهیم کرد. همانطور که از اسمشون پیداست،  این تمرینات باری بازیکنان هافبک و بازیکنان خط حمله مناسب هستند.

 لیست نمایانگر  : اسم تمرین، میزان خستگی بعد از تمرین، ویژگی هایی که به بازیکنان اضافه می کنه و اینکه این تمرین برای چه پست هایی مناسب هست.

۱ . PASS, GO AND SHOOT 

پاس حرکت و شوت، تقریبا مناسب همه ی پست ها به جز پست دروازه بانی هست . اما به طور تخصصی تر مناسب پست های :

 (شدت تمرین : آسون …. در ضمن به ازای هر تمرین ، به طور میانگین ۱٫۵ درصد بازیکن خسته می شود )

Intensity: Easy, 1.5% condition

تقویت سرعت، پاس شوتزنی و تمرکز بازیکن

Attributes: Speed, Passing, Shooting, Anticipation
Training experience points: +2 per player

۲ . FAST COUNTER-ATTACKS

ضد حمله ی سریع ، این مورد کاملا ً مناسب بازیکنان هافبک و مهاجم هست :

مناسب برای پست های : 

رفتن از فاز دفاع به حمله یکی از مهم ترین اهداف این تمرین است.در این تمرین، بازیکنان تهاجمی در فضای خالی پشت بازیکنان حریف به سرعت جایگیری میکنند و با ایجاد ضد حمله ی سریع ، توانایی گل زنی و غافلگیری حریف را پیدا می کنند.

(شدت تمرین : خیلی سخت، و هر بازیکن پس از این تمرین ، تقریبا ً ۳٫۷۵ درصد خسته می شود)

Intensity: Very hard, -3.75% condition

تقویت ویژگی های (خلاقیت، پاس، سانتر، گلزنی و ارتباط با سایر بازیکنان) هر بازیکن

Attributes: Creativity, Passing, Crossing, Finishing, Communication
Training experience points: +5 per player

۳ . SKILL DRILL

مهارت بازی با توپ، مناسب همه ی بازیکنان است حتی مدافع ها :

بازیکنان با کیفیت، باید توانایی بالایی در کنترل توپ داشته باشند، فرقی نمی کند که مدافع باشند یا مهاجم. بازیکنان باید بتواند با هر دو پا توپ را به خوبی کنترل کنند . همچنین در این تمرین، بازیکنان توپ را در هوا به هم پاس خواهند داد که این باعث افزایش قدرت تمرکز بازیکن می شود.

( شدت تمرین : خیلی آسون ، کمتر از ۱ درصد (۰٫۷۵) هر بازیکن را خسته میکند)

Intensity:  Very easy, -0.75% condition

تقویت ویژگی های ( خلاقیت، دریبل زنی ، سرزنی و تمرکز) هر بازیکن
Attributes: Creativity, Dribbling, Heading, Concentration

Training experience points: +1 per player

۴ . SHOOTING TECHNIQUE

مهارت شوت زنی ،  مناسب همه ی بازیکنان است حتی مدافع ها :

این تمرین برای بازیکنان ایستگاهی زن هم مناسب هست، ضرباتی که می توانند به طور مستقیم وارد دروازه شوند، هر چند این تمرین مهارت شوت زنی را به طور کلی افزایش می دهد.

( شدت تمرین، متوسط، به ازای هر بازیکن، ۲٫۲۵ درصد خستگی بعد از تمرین را همراه دارد)

Intensity:  Medium, -2.25% condition

تقویت ویژگی های ، (کششی، شوت زنی، تمام کنندگی، انعطاف پذیری و هوشمندی بازیکن)

Attributes: Strength, Shooting, Finishing, Reflexes, Agility
Training experience points: +3 per player

۵ . SET-PIECE DELIVERY

تمرین ضربات ایستگاهی هست.  ضربات ایستگاهی خیلی مهم و سرنوشت ساز هستند،  البته این تمرین شباهت زیادی به تمرین قبل دارد با این تفاوت که ضربات ایستگاهی که ممکن است به طور مستقیم وارد دروازه نشود. بیشتر به درد بازیکنانی با قابلیت ویژه شوت زنی میخوره اما میشه گفت که تقریبا مناسب همه ی بازیکنان اما به طور ویژه مناسب :

۶ . SLALOM DRIBBLE

تمرین دریبل زنی :

داشتن بازیکنانی که بتواند تقابل ها و مصاف های یک به یک را برنده شوند ، آرزوی هر تیمی است. بازیکنان تکنیکی قابلیت عبور از دفاع های متراکم را دارند. در این تمرین بازیکنان با حرکات مارپیج از موانع عبور میکنند و به هم تیمی پاس می دهند ، که این موضوع علاوه بر افزایش قدرت بدنی،  باعث تقویت قدرت پاس و دریبل زنی می شود.

(شدت تمرین: دشوار، به ازای هر تمرین بازیکن به اندازه ۳ درصد خسته می شود)

Intensity: Hard, -3% condition

تقویت ویژگی های ، (آمادگی جسمانی، سرعت ، پاس دادن و از همه مهم تر دریبل زنی )

Attributes: Fitness, Speed, Passing, Dribbling
Training experience points: +4 per player

۷ . WING PLAY

بازی در کناره ها : مناسب برای بازیکنان کناری :

البته بازیکنان نوک خط حمله ( ST ) هم می تواند این تمرین را ببیند ولی بهتر از برای بازیکنان کناری انجام شود.

حمله از کناره ها، بخش مهمی از بازی تهاجمی است. بازیکنانی که بتوانند در کنار خط بازی کنند و فضا را برای دیگر بازیکنان باز کنند و به بازیکنان حریف پاس دهند و سانتر کنند،  بسیار با اهمیت هستند زیرا یکی از نقاط ضعف بسیاری از تیم ها، عدم پوشش کامل کناره های زمین می باشد.

Intensity: Hard, -3% condition

تقویت ویژگی های (سانتر، شوت زنی ، تمام کنندگی، سرزنی ، درگیرشدن با حریف)

Attributes: Crossing, Shooting, Finishing, Heading, Punching
Training experience points: +4 per player

۸ . ONE ON ONE FINISHING

تمرین تک به تک زنی : بیشتر برای بازیکنان ST و AMC مناسب است که احتمال تک به تک شدن با دروازه بان حریف را دارند، اما به طور کل بازیکنان زیر هم می توانند این تمرین را انجام دهند.

شدت تمرین : آسون ( به ازای هر تمرین بازیکن ۱٫۵ درصد خسته می شود. )

Intensity:  Easy, -1.5% condition

تقویت ویژگی دریبل زنی ، تمام کنندگی(گلزنی) ، تکل زدن، تمرکز و قدرت درگیری با حریف

Attributes: Dribbling, Finishing, Tackling, Anticipation, Rushing out

Training experience points: +2 per player

این تمریناتی بودند که برای فاز های هجومی تیم مناسب هستند و به طور مفصل توضیح داده شد. البته اگر سوالی داشتید در بخش نظرات سایت بپرسید و ما رو در بهتر کردن مطالب سایت کمک کنید.

یادتون نره که در کانال تلگرام ما عضو شوید و از آخرین اخبار مطلع باشید.

(Top-eleven.ir)

Advertise Here

9 نظر ثبت شده نظر دهنده بعدی شما باشید.

  1. یه بازیکن ۲۰ ساله اسکات، تو پست هافبک وسط خریدم میخوام ابیلیتی بازی ساز بهش بدم چه تمرینی بدم؟؟

    • برای ابیلیتی و پست نوع تمرینات مهم نیست، سخت بودن تمرینات مهم هست و اینکه تمریناتی انتخاب کنید که لول بالاتری دارند تا تاثیر بیشتری داشته باشه،لول تمرینات هم با تعداد سوت روی هر تمرین(Drill) مشخص شده، مثلا” ۶ تا تمرین انتخاب کنید که ۱۵ تا ۱۷ درصد از انرژی(Condition) بازیکن کم کنه. شما اگر برای ۱ مهاجم ۶ تا تمرین گلر هم انتخاب کنید بازم نتیحه ای یکسان داره با تمرینات حمله ای که برای آن انتخاب می کنید پس به نوع تمرینات زیاد حساس نباشید. فقط برای بالا بردن قدرت بازیکن نوع تمرینات مهم هست.

  2. سلام….من بعد از هر مسابقه…بازی به من پیشنهاد دو جلسه تمرین میده….در تمرین اولی WARM-UP بعد STRETCH بعد هم بقیه تمرینهای تهاجمی یا دفاعی رو انتخاب میکنم و بونس خوبی میگیرم….(البته نمیدونم چرا همه بازیکنای که انتخاب میکنم پیشرفت نمیکنن)……..سوالم اینه که اگه همین تمرین رو بازم برای همون بازیکنا دوباره تکرار کنم..اشتباهه؟؟….یا همه اون گزینه های تمرینی رو باید عوض کنم؟؟…..مثلا تو تمرین دومی بازم لازمه تمرینهای WARM-UP و STRETCH…را در اول جلسه تمرینیم قرار بدم یا دیگه لازم نیست نرمش و تمرین کششی انجام بشه؟؟

    • سلام.
      خیر به هیچ وجه اشتباه نیست. اون ۲ جلسه تمرینی بعد از مسابقه باید تمرین های سبک انتخاب کنید که بازیکنان خسته نشوند. بهترین تمرین ها هم همون ۲تایی که گفتید و کلا ً هر تمرینی که درجه سختی آن Very Easy هست ، می باشند. چند مرتبه و حتی همیشه تکرارش کنید هم ایرادی نداره.

  3. چرا این تمرینات یا هر تمرین دیگه ای که بازیکنامو میدم هیچ تاثیری روی skils بازیکنان من نداره؟ولی مثلا وقتی که quick trainning که میزنم بعضی از skils هارو میده به بعضی از بازیکنان ولی به گفته خودتون خوب نیست.اگر میشه بگید چرا تمرینا اثری نداره؟

    • احتمالا ً بازیکن با استعدادی رو برای تمرین انتخاب نکردید.
      ببینید، Quick training هیچ فرقی با تمرین دستی نداره، تنها فرقش اینه که سریع بازیکنا و تمرین ها ( به طور رندوم) انتخاب میکنه .
      یعنی اگه شما حوصله ندارید که برید دونه دونه بازیکنا و دونه دونه تمرینات رو انتخاب کنید ، از قسمت Quick training استفاده کنید. اینکه میگم مناسب نیست، به این علت است که تمریناتی که انتخاب میکنه تصادفی هست یعنی ممکنه برخی از تمرینات مناسب بازیکنای شما نباشند !
      شما یک بازیکن بهتر و جوانتر انتخاب کنید و مجددا ً امتحان کنید. البته ممکنه گاهی اوقات Skill اضافه نشه اما با تکرار همان تمرین ، حتما ً اضافه خواهد شد حتی برای بازیکنای مسن مثل ۳۰ ساله !!

  4. ترتیب تمرینات میتونه بازده تمربن رو بیشتر کمه ؟یا مثلا ترکیب تمرینات دفاعی و فیزیکیو هجومی؟
    که بخایم با تمرینات اسون ترو کششی شرو کنیم و کم کم سخت کنیم؟
    باتشکر از زحماتتون ✌

    • بله ، دقیقا ً .
      من خودم اوایل احساس میکردم که ترتیب تمرینات و نوع تمرینات اهمیتی نداره.
      اما وقتی چند بار روی چند بازیکن دقت کردم و زیر نظر گرفتم میزان افزایش قدرت بازیکنان رو ، این رو متوجه شدم . دقیقا ً این نکته ای که گفتید درست هست، یعنی برای هر بازیکن باید ترتیب و ترکیب بهینه و بهترین حالت رو پیدا کنید . اینکه اول با چی شروع بشه ، نقطه اوج تمرینات ، چه نوع تمرینی (Drills) باشه و جلسه ی تمرینی ، با چه تمرینی به اتمام برسه. این نکته رو توی تمرینات آمادگی جسمانی هم توضیح دادم که به زودی در سایت منشر خواهد شد.
      موفق باشید.

قسمت های ستاره دار الزامی هستند لطفا فارسی تایپ کنید.

*