Code Center
Advertise Here
Advertise Here

آموزش، تمرین های جسمانی و ذهنی (Physical&Mental)

در این موضوع به توضیح هر یک از تمرین های آمادگی جسمانی (Physical& mental) خواهیم پرداخت و توضیح می دهیم که هر کدام برای چه بازیکنانی مناسب است.

 

 

تمرین های جسمانی، برای همه ی بازیکنان مناسب هستند. بازیکنانی که توی تب Skills ، قسمت های مربوط به PHYSICAL & MENTAL روشن دارند یعنی می توانند این تمرینات رو انجام بدن.

۱ . WARM-UP 

تمرین نرمش اولیه : یکی از بهترین تمرین ها برای شروع یک سری تمرین پشت سر هم. این تمرین باعث می شود که عضلات بازیکنان نرم و آزاد شوند به علت اینکه شدت نسبتا ً کمی دارد و آسان هست، بازیکنان گرم می شوند برای ادامه ی تمرینات . این تمرین قدیمی ، برای آماده سازی بازیکنان توسط بسیاری از مربیان مورد استفاده قرار می گیرد.

Intensity:  Very easy, -0.75% condition
Attributes: Fitness, Aggression, Heading, Reflexes
Training experience points: +1 per player

شدت تمرین: (بسیار آسان . ۰٫۷۵ درصد بعد از هر تمرین بازیکن خسته می شود)

تقویت ویژگی های : ( تناسب اندام ، خشونت ، سرزنی ، انعطاف پذیری )

۲ . STRETCH 

تمرین کششی :

بازیکنان ، برای مدت ۱۵ دقیقه (مجازی) تمامی عضلات را به همراه و راهنمایی کاپیتان تیم ، مورد کشش قرار می دهند. البته بعضی بازیکنان ، به جای این نوع تمرین، ترجیح می دهند ۲ دور به دور زمین بدوند ! این نوع تمرین، تمرینی بسیار مناسب برای شروع و اتمام یک جلسه تمرینی است.

Intensity:  Easy, -1.5 condition
Attributes: Fitness, Strength, Speed, Agility
Training experience points: +2 per player

شدت تمرین ( آسان، ۱٫۵ درصد خستگی برای هر بار تمرین بازیکن)

تقویت ویژگی های : تناسب اندام، استحکام اندام ، سرعت، ذکاوت.

 

۳ . SPRINT 

تمرین اسپرینت یا دویدن با نهایت سرعت !

بازیکنی که قدرت دویدن بسیار زیاد با سرعت بالایی دارد، می تواند هر حریفی را به دردسر بیاندازد. این تمرین انواع اقسام دویدن را در نظر میگیرید مانند دو ۱۰ متر و دو ۱۰۰ متر و دویدن با سرعت متوسط به همراه توپ. این تمرین برای هر پستی از بازیکنان ( دفاع، هافبک ، مهاجم) مناسب است.

Intensity: Very hard, -3.75% condition
Attributes: Fitness, Speed, Dribbling, Rushing Out
Training experience points: +5 per player

شدت تمرین: بسیار سخت . ( ۳٫۷۵ درصد خستگی)

تقویت ویژگی های : تناسب اندام، سرعت، دریبل زنی، شتاب(تغییر حرکت ناگهانی)

 

۴ . CARIOCA WITH LADDERS 

 

تمرین کارناوال با پله !

 

این تمرین به صورت چرخش های سریع و سرعتی پا می باشد. در این تمرین، پله به روی زمین قرار دارد و بازیکن با سرعت پای خود را در بین پله ها عبور می دهد. این تمرین مناسب بازی های متعادل می باشد ( بازی هایی که توپ در وسط زمین مدام بین دو تیم رد و بدل می شود)

Intensity: Easy, -1.5% condition
Attributes: Aggression, Speed, Agility, Concentration
Training experience points: +2 per player

شدت تمرین : آسان ، ( ۱٫۵ درصد خستگی برای هر بازیکن)

تقویت ویژگی های : خشونت، سرعت، ذکاوت و باهوشی، تمرکز

 

۵ . LONG RUN 

تمرین : دویدن طولانی مدت

این تمرین بسیار مناسب تقویت استقامت و آمادگی برای بازی های سنگین و طولانی مدت ( مثلا ً بازی ۱۲۰ دقیقه ای )  می باشد. این تمرین می تواند مناسب برای شروع یک جلسه تمرینی باشد.  در این بازیکن ۵ دور به دور زمین تمرینی با سرعت پایین میدود (البته شروع هر دور با استارت های سریع و انفجاری! ) . بازیکنانی که زودتر این تمرین رو انجام می دهند زودتر به جکوزی باشگاه میروند!

Intensity: Medium, -2.25% condition
Attributes: Fitness, Speed, Concentration
Training experience points: +3 per player

شدت تمرین: متوسط ( ۲٫۲۵ درصد خستگی به ازای هر تمرین برای بازیکن)

تقویت ویژگی های : تناسب اندام، سرعت، تمرکز

۶ . GYM

تمرین بدنسازی :

 

این تمرین باعث تقویت و افزایش سایز عضلات و تاندون های بازیکنان می شود. در این تمرین، بازیکنان با وزنه ها و دمبل ها تمرین می کنند و انواع اقسام تمرینها را برای تمامی عضلات خود به کار می برند. همچنین، در پایان این تمرین، بازیکنان در مقابل هم فیگور میگیرند!  تا ببیند که استایل چه کسی از همه بهتر و زیبا تر شده ( و این به روحیه ی تیمی و بازیکنان بسیار کمک می کند )

Intensity: Very hard, -3.75% condition
Attributes: Fitness, Strength, , Kicking
Training experience points: +5 per player

شدت تمرین: بسیار سخت ، ( ۳٫۷۵ درصد خستگی برای هر بازیکن)

تقویت ویژگی های : تناسب اندام، کششی، پرتاب، ضربه زدن

 

۷ . SHUTTLE RUNS

تمرین شاتل :

این تمرین، نوعی تمرین قدیمی برای افزایش شتاب و سرعت بازیکنان است و توسط بسیاری از مربیان مورد استفاده قرار می گیرد. بازکنان با سرعت در طول یک سری موانع رفت و برگشت می کنند و این کمک به تغییر سرعت های ناگهانی بازیکنان می کند. این تمرین تاثیر بسزای در تقویت قوای فکری بازیکن دارد.

Intensity:Hard -3% condition
Attributes: Strength, Speed, Bravery, Agility
Training experience points: +4 per player

شدت تمرین: سخت ( ۳ درصد خستگی)

تقویت ویژگی های : کششی، سرعت، شجاعت و ذکاوت

 

۸ . HURDLE JUMPS

تمرین پرش از روی مانع: ترکیبی از سرعت، قدرت و زمان بندی! این تمرین برای ورزشکاران حرفه ای است. بازیکنان با سرعت می دوند و از روی موانع با ارتفاع های متفاوت بای پرش کنند. موانع با توجه به سطح بندی فرق می کند و افزایش پیدا میکند( با آپدیت شدن این تمرین، شدت تمرین بیشتر می شود و حرفه ای تر می شود). بازیکنانی که زودتر این تمرین را انجام دهند به دوش آب گرم زودتری می روند!

Intensity: Hard, -3% condition
Attributes: Aggression, Speed, Bravery, Kicking
Training experience points: +4 per player

شدت تمرین: سخت ( ۳ درصد خستگی)

تقویت ویژگی های : خشونت، سرعت، شجاعت، ضربه زدن

خب همانطور که توضیح داده شده، این تمرینات برای همه ی پست ها لازم و ضرروری هست. اما بستگی به این داره که شما چه استراتژی برای تیمتان در نظر دارید می توانید تمرینات قوای جسمانی و فکر رو به طرف تخصصی تر ببرید. به عنوان مثال اگه هدفتون داشتن تیمی فیزیکی با قوای بدنی بالا هست می تونید به عنوان مثال تمرین GYM یا پرش از روی موانع رو بیشتر کار کنید، اما اگر قصد دارید تیمی سرعتی بسازید بهتره روی تمرین های شاتل یا اسپرینت، تمرکز بیشتری داشته باشید.

امیدوارم این مطلب بتونه به هرچه بهتر شدن تیم شما کمک بکنه و مفید واقع بشه. یادتون نره که در کانال تلگرام ما عضو بشید و از آخرین اخبار بازی مطلع شوید.

(Top-eleven.ir)

Advertise Here

قسمت های ستاره دار الزامی هستند لطفا فارسی تایپ کنید.

*