Code Center
Advertise Here
Advertise Here

آموزش، تمرین های دفاعی (Defense)

تمرین های دفاعی چه ویژگی هایی دارند ؟ مناسب چه پست هایی هستند ؟

 

 

در موضوع های تمرین های تهاجمی و تمرین های جسمانی و ذهنی  در مورد ۲ نوع از تمرین ها صحبت کردیم. بخش آخر از تمرین ها ، مربوط به مدافع ها و تا حدودی هافبک ها است. این تمرین ها مناسب پست های DC _ DL_DR _ DMC_DMR_DML و بعضا ً مناسب پس MC _ ML _ MR هم می باشند ( بستگی به اسکیل های بازیکن مورد نظر هم دارد)

توجه شود، بعضی از این تمرین ها مناسب همه ی پست ها ( از جمله دروازه بان ) هستند که به طور جداگانه در هر بخش اشاره خواهد شد.

می پردازیم به این تمرین ها  و آشنا می شویم که هر کدام از این تمرین ها دقیقا  ً چه کاری انجام می دهند.

 

۱ .PRESS THE PLAY

به حریفتان فشار بیاورید و باعث شوید حریف تحت فشار قرار گرفته اشتباه کند. در این تمرین، مدافع ها هر کدام با تلاش بسیار سعی خواهند کرد که در سریع ترین زمان ممکن، توپ را از مهاجم حریف بگیرند.

Intensity:  Hard, -3% condition
Attributes: Aggression, Tackling, Marking, Positioning, Bravery

شدت تمرین : سخت , (۳ درصد خستگی برای هر بازیکن)

تقویت ویژگی های ( خشونت، تکل زنی، یار گیری (دنبال کردن بازیکن)، مالکیت توپ، شجاعت)

۲ . PIGGY IN THE MIDDLE

یک تمرین کلاسیک و قدیمی برای تقویت بسیاری از ویژگی های بازیکن. بازیکنان باید تلاش کنند که پاس کاری بازیکنان دیگر را قطع کنند. بازیکنی که در وسط، به دنبال توپ است و موفق به قطع پاسکاری دیگران شود توپ را میگیرد و جای خود را با کسی که توپ را از دست داده عوض می کند. مدافع های بیشتر در وسط ، باعث سخت تر شدن پاس کاری می شود.

توجه : این تمرین مناسب همه ی پست های هست.

Intensity: Easy, -1.5% condition
Attributes: Fitness, Aggression, Passing, tackling, Positioning

شدت تمرین: ( آسان ، ۱٫۵ درصد خستگی برای هر بازیکن)

تقویت ویژگی های ( تناسب اندام، خشونت، پاس کاری، تکل زدن و حفظ مالکیت توپ)

۳ . GOALKEEPER TRAINING

تمام تمرین های ضروری برای دروازه بان. در مجموعه تمرین های دروازه بانی، دروازه بان باید تعداد زیادی توپ که به سمت دروازه زده می شود را بگیرد و همچنین توپ هایی که از سمت جناحین به محوطه جریمه ارسال می شود را دفع کند. همچنین در این سری تمرینهای دروازه بانی، انعطاف پذیری و هوشیاری در عکس العمل های سریع هم تقویت می شود. یک دروازه بان حرفه ای می تواند این تمرین ها را بدون اشتباه، به راحتی انجام دهد.

توجه: برای تمرین دادن یک دروازه بان، این تمرین و تمرین شماره ۶ همین قسمت ،  به اضافه یک یا دو تمرین از قسمت  تمرین های جسمانی و ذهنی  کافی به نظر می رسد.

intensity:  Hard, -3% condition
Attributes: Reflexes, Agility, Throwing, Kicking, Aerial reach

شدت تمرین ( سخت، ۳ درصد خستگی )

تقویت ویژگی های : ( انعطاف پذیری، هوشیاری و زیرکی، پرتاب توپ، ضربه زدن، سیو های هوایی )

۴ . USE YOUR HEAD

توانایی بازی با توپ با سر و سر زنی ، بسیار با اهمیت برای مدافع ها و همچنین هافبک ها و مهاجمین است. در این تمرین، بازیکن با استفاده از سر ، با یک بازیکن دیگر پاسکاری میکند. بازیکنی که بتواند این تمرین را به خوبی یاد بگیرد و سر زنی خود را تقویت کند، می تواند با ضربات سر ( مثلا ً از کرنر ها) گل زنی کند .

توجه : این تمرین مناسب همه ی پست ها ( غیر از دروازه بان) است و انجام آن ضرروی ست !

Intensity: Easy, -1.5% condition
Attributes: Creativity, Passing, Positioning, Heading

شدت تمرین ( آسان، ۱٫۵ درصد خستگی )

تقویت ویژگی های ( خلاقیت، پاس کاری ، حفظ مالکیت توپ و یارگیری ، سر زنی )

۵٫ STOP THE ATTACKER

مدافع ها ، بزرگترین موانع برای مهاجمین حریف هستند. در این تمرین، مدافع ها یاد میگیرند که در نبرد های یک به یک ، جلوی دریبل زنی مهاجم حریف را بگیرند و اجازه عبور به مهاجم را ندهند.

توجه : این تمرین ، بیشتر از هر پستی ، برای پست DC ضرروری است.

Intensity:  Medium, -2.25% condition
Attributes: Strength, Dribbling, Tackling, Marking, Bravery

شدت تمرین( متوسط ، ۲٫۲۵ درصد خستگی)

تقویت ویژگی های ( قدرت و استحکام ، دریبل زنی، تکل زنی، یار گیری ، شجاعت)

۶ . DEFENDING CROSSES

بهترین مدافع ها ، هرگز تسلیم ضربات کرنر و ایستگاهی از کناره ها نمی شوند. در این تمرین مدافع ها و دروازه بان، باید از دروازه در مقابل ارسال های از کناره های چپ و راست دفاع کنند. با چینش مناسب، همه ی بازیکنان می توانند بعد از دفع توپ از کناره ها ، قادر به ایجاد ضد حمله های سریع باشند.

Intensity:  Medium, -2.25% condition
Attributes: Crossing, Marking, Heading, Bravery, Aerial reach

شدت تمرین ( متوسط ، ۲٫۲۵ درصد خستگی )

تقویت ویژگی های ( سانتر کردن، یارگیری ، سر زنی ، شجاعت، دسترسی هوایی )

۷٫ VIDEO ANALYSIS

این تمرین، برخلاف سایر تمرین ها نیازی به تحریک خاصی ندارد اما بسیار مفید است . در این جلسه ، بازیکنان فیلم هایی از آنالیز تیم هایی دیگر را می بینند و نکات بسیاری از تکنیک ها و شرایط سایر تیم ها را فرا میگیرند. مدافع ها از نکاتی که یاد میگیرند ، درون زمین در بازیشان استفاده می کنند.

توجه : این تمرین، برای همه ی پست ها مناسب است .

Intensity:  Very easy, -0,75% condition
Attributes: Creativity, Positioning, Bravery, Communication

شدت تمرین ( بسیار آسان، ۰٫۷۵ درصد خستگی )

تقویت ویژگی های ( خلاقیت، جای گیری،  شجاعت، ارتباط با هم تیمی ها )

۸٫  ONE LINE OF DEFENCE

این تمرین باعث می شود که مهاجم های حریف شرایط برای نفوذ به دفاع و ایجاد موقعیت گل زنی را بسیار سخت ببینند. در این تمرین، مدافع ها با استفاده از تناب به هم وصل میشوند و یاد میگیرند که چطور با هم هماهنگ حرکت کنند. این تمرین همچنین ، باعث تقویت تاکتیک آفساید گیری می شود . ( دفاع خطی ! )

توجه : این تمرین به شدت در هماهنگی مدافع ها ( DC  و DR و DL ) مناسب می باشد.

Intensity:  Medium, -2.25% condition
Attributes: Marking, Positioning, Communication, Concentration

شدت تمرین ( متوسط، ۲٫۲۵ درصد خستگی)

تقویت ویژگی های ( یارگیری، جای گیری در زمین، ارتباط با هم تیمی ، تقویت تمرکز )

امیدوارم که این موضوع برای شما و تقویت قوای تدافعی تیمتون مفید واقع شده باشه. از طریق کانال تلگرام، آخرین اخبار بازی و سایر حاشیه های این بازی جذاب رو دنبال کنید و با ما در ارتباط باشید.

Advertise Here

6 نظر ثبت شده نظر دهنده بعدی شما باشید.

    • برای دیوار دفاعی معمولا ً ۴ خصوصیت بازیکن رو بهتره تقویت کنید .
      Positioning (جایگیری)
      Bravery (شجاعت )
      fitness (آمادگی بدنی )
      strenght ( استقامت )
      البته بعضیا میگن قد بازیکن هم تاثیر داره !

  1. سلام..میخوام بهdcقابلیت دیوار دفاع بدم چه تمریناتی بهش بدم که سریع تر این قابلیت رو پیدا کنه..مرسی

    • برای ابیلیتی یا پست جدید نوع تمرینات مهم نیست، فقط تمریناتی را انتخاب کنید که لول بالایی داشته باشند. هر تمرین ۴ لول داره و بر روی هر تمرین با تعداد سوت و توپ طلا مشخص شده، که توپ طلا(لول۴) و ۳ سوت (لول۳) بالاترین لول در تمرینات هستند، در ضمن تمریناتی انتخاب کنید که در هر دور تمرین ۱۵ درصد از انرژی بازیکن کم کند.

قسمت های ستاره دار الزامی هستند لطفا فارسی تایپ کنید.

*