Code Center
Advertise Here
Advertise Here

بخش دوم آموزش، تمرین.

بخش دوم آموزش، تمرین.

همونطور که می دونید در جدید ترین ورژن تاپ الون ، بخش تمرین تغییرات گسترده ای کرده که هنوز خیلی از مربیا از اون اطلاع کاملی ندارن. بد نیست یه نگاهی با هم بندازیم به تمرین جدید و ببینیم دقیقا داستان از چه قراره!!

در پست قبلی ، بخش اول آموزش ترکیب تیم، نحوه ی چیدن ترکیب تیم با جزئیات کامل رو توضیح دادیم. توی این بخش نحوه تمرین دادن رو شرح می دهیم: 

 اینطور که از ظاهرش پیداست، تمرین دادن بازیکن به آسونی ورژن  قبلی نیست، در حدی که یه تیک جلو بازیکن مورد نظر بزنی و با تمرین های مثل cardio هر بازیکن یه مقدار مشخصی گین بگیره و وسلام. توی ورژن جدید علاوه بر اینکه یه سری ویژگی های خاصی بهش اضافه شده، تمرین دادن بازیکن هم راه و روش متفاوتی داره.ظاهر و تصویر اول صفحه ی تمرین دقیقا مثل عکس پایین هست. توی این صفحه چند تا کار دیگه به جز تمرین دادن هم میشه کرد، که حالا توضیح میدم.

بخش دوم آموزش، تمرین.

اولین قدم، انتخاب بازیکن های مورد نظرتون برای تمرین هست. انتخاب کردن بازیکن به چند روش هست، میتونید جلوی اسم هر بازیکن تیک بزنید یا اینکه با توجه به نقاط مختلف زمین ، هر بازیکنی رو که بخواید انتخاب کنید، مثلا ً تمام مدافع ها ، یا هافبک ها ! ( select zone ) حالا فرضا ، در تصویر زیر ، بازیکنهای پست مهاجم انتخاب شده اند که نشون داده ۳ بازیکن در پست مهاجم در تیم وجود دارند!

بخش دوم آموزش، تمرین.

قدم دوم، انتخاب کردم تمریناتی هست که میخواید برای بازیکنای مورد نظرتون انجام بدین (Select Drills) . بر خلاف ورژن قبلی که بر پایه اسکیل پوینت ها برنامه ریزی شده بود، این ورژن ، تمرینات اختصاصی حرف اول رو میزنن. هر تمرین به صورت اختصاصی ، یک سری از ویژگی ها رو به بازیکن اضافه میکنه ، که انتخاب هر تمرین اختصاصی ، برای هر بازیکن مخصوص نوعی پیچیدگی و تمرکز بیشتری رو لازم داره، چون اگه مثلا ً تمرین اختصاصی برای بازیکن خاصی اشتباه انتخاب بشه، اون بازیکن ممکنه به صورت مطلوبی پیشرفت نکنه.

بخش دوم آموزش، تمرین.

بزارید یه مثال بزنم . در قسمت، بخش اول آموزش ترکیب تیم ، اشاره شد که هر بازیکنی سه نوع مهارت داره ( Skills ) . مهارت تهاجمی ، دفاعی و مهارت ذهنی و فیزیکی . هر کدام از این سه مهارت یک سری آیتم در زیر خودشون دارن، مثلا آیتم های هجومی بازیکن شامل پاس دادن، دریبل زدن، سانتر کردن، شوت زنی و گلزنی میشه. البته بعضی از این آیتم ها خاموش هستن، بستگی به این داره که بازیکن چه پستی داره و این میتونه برای هر بازیکن متفاوت باشه، مثلا ً یک مهاجم رو تصور کنید، از مهارت های هجومی ، همه ی مهارت ها رو داره، فقط مهارت سانتر کردن رو نداره! دقیقا ً مثل عکس زیر که از مهارت های تهاجمی، آیتم Crossing یا سانتر کردن خاموش هست.

بخش دوم آموزش، تمرین.

حالا تصور کنید برای این بازیکن تمرین اختصاصی wing play انتخاب بشه، این تمرین مخصوص بازیکن های کناری هست که اصطلاحا ً به آنها بال کناری هم میگن که ویژگی بارز این بازیکنان توانایی سانتر هست و توی این تمرین هم بیشتر سانتر کردن به بازیکن آموزش داده میشه. خب این تمرین برای این بازیکن احتمالا ً تمرین اشتباهیه !

یه جمع بندی کلی کنیم …. اگه برای هر بازیکن بخواید چک کنید که چه آیتم هایی رو تقویت کنید . این پروسه ، زمان بر هست و نیاز به صبر و حوصله ی زیادی هست. و این نشون میده که بازی داره به سمت تخصصی شدن پیش میره و بیشتر فوتبالی میشه!!

تمرین در ورژن جدید، سطح بندی داره، بدین صورت که بعد از تمرین بازیکن یا گروهی از بازیکن های، امتیاز هایی بدست میارید و بعد از کسب امتیاز مورد نیاز، سطح شما افزایش پیدا میکنه. هر سطحی که باز بشه، تمرینات جدیدی در دسترس میاد و از حالت قفل بودن باز میشه. علاوه بر این ، به سطح ۱۷ که برسید، حداکثر تمرین اختصاصی که میتونید پشت سر هم توی یک جلسه تمرین ردیف کنید، در دسترس قرار میگیره. مثلا ً در تصویرهای زیر سطح ۳ باز شده و همونطور که در عکس بعدش میبینید، سه تا تمرین جدید هم باز شده !

بخش دوم آموزش، تمرین.

بخش دوم آموزش، تمرین.

ردیف کردن تمرینات اختصاصی پشت سر هم ، هم یکی دیگه از ویژگی های پیچیده ی تمرین جدید هست. توی سطح های پایین ۲ یا ۳ تمرین اختصاصی میشه تنظیم کرد ولی سطح ۱۷ به بالا ، ۶ تمرین رو میتونید پیش سر هم ردیف کنید و به ترتیب برای بازیکن ها اعمال بشه. خود بازی پیشنهاد میکنه تمرین ها اول رو با تمرینهای آسون مثل گرم کردن شروع کنید و به تدریج ، تمرین های انتهایی رو با تمرین های سخت و خیلی سخت به پایان برسونید.

* توی تمرین جدید بازیکنان مصدوم نمیشن! البته یه نکته ی دیگه اینکه بازیکنی که از لحاظ آمادگی کمتر از ۳۰% انرژی داشته باشه رو نمیشه تمرین داد مگر اینکه با بسته های سبز دوباره به انرژی بازیکن اضافه کنید.

یه چیز باحال دیگه که به بازی اضافه شده، و شاید بهترین قسمتی که به تمرین جدید اضافه شده، بونوس هایی هست که با تمرینات گروهی کسب میشه. توی عکس پایین این بونوس ها رو میتونید ببینید. مثلا ً چند تا مهاجم یا هافبک تهاجمی رو با هم تمرین بدی ، بونوس برای حمله میده یا مدافع ها رو با هم تمرین بدی ، بونوس دفاعی میده. در نهایت ۴ بونوس تعریف شد ، بونوس حمله ، بونوس دفاع ، بونوس حفظ توپ یا تیکی تاکا  و  آخرین بونوس هم بونوس استراحت. این ۴ تا بونوس حین بازی میشه ازشون استفاده کرد. مثلا ً توی بازی وقتی از بونوس حفظ توپ یا تیکی تاکا استفاده کنید، درصد مالکیت توپ به طرز قابل توجهی به نفع شما میشه و توپ در مالکیت شما قرار میگیره و در واقع به نوعی خطر حملات حریف گرفته میشه.  بونوس حمله و دفاع هم از اسمشون معلومه، باعث میشه تیمتون دفاع کنه یا بره تو فاز حمله. بونوس کاندیشن یا استراحتی هم وقتی توی بازی فعال بشه، باعث میشه تیم به نحوی بازی کنه که بازیکنا کمتر از حد معمول خسته بشن و نوعی ذخیره سازی انرژی بازیکنا هست.

بخش دوم آموزش، تمرین.

نکته ی آخر ، وقتی که بازیکن یا بازیکنان مورد نظر انتخاب شدن و تمرینات مورد نظر رو هم انتخاب کردید، روی دکمه ی وسط میزنید و تمرین شروع میشه.

بخش دوم آموزش، تمرین.

البته توی تمرینات، یه حالت تمرین سریع هم در نظر گرفته شده و تمام بازیکنان به سه حالت تمرین  آسون، متوسط و سخت ، میتونن تمرین کنن و نحوه ی انتخاب تمرینات اختصاصی رو هم کمک مربی براتون انجام میده و یه تمرین سریع و سه سوته هست ! البته توصیه نمیشه چون بعضی وقتا میبینیم که مثلا ً تمرین دروازه بانی رو برای مهاجم ها آماده کرده !!!!

خب یه توضیحاتی در مورد تمرینات دادیم، هنگامی که تمرینات در حال انجام شدن هستن ، اگه حوصله ندارید خیلی راحت میتونید با ضربه زدن روی کورنومتر، تمرینات رو توی یک لحظه به اتمام برسونید.

در نگاه اول نسخه ی جدید تمرین یکم سخت به نظر میاد، اما اگه اهل تمرین دادن هستید بعد از مدتی متوجه خواهید شد که تمرینات بسیار جالب ، کاربردی تر و موثر تر شده علل خصوص وقتی به بونوس های تمرینات گروهی نیاز دارین. این بونوس ها توی بازی های مهم خیلی به کار میاد .

در کل تمرین دادن برای تیم بسیار مهم هست.  باعث میشه تیم قدرتش بالا بره، بازیکنان به صورت تخصصی تمرین کنن و بونوس های تمرینات گروهی بدست بیاد . هر چند فراموش نشه که تمرین دادن همواره نیازمند بسته های سبز رنگ هست که شاید در دسترس همه نباشه. با خوندن این مطلب (ترفند دریافت توکن و بسته های رایگان!) میتونید روش گرفتن روزی ۳۰ بسته سبز رو یاد بگیرد.

به طور تخصصی تر :

آموزش، تمرین های جسمانی و ذهنی (Physical&Mental)

آموزش، تمرین های تهاجمی (Attack)

آموزش، تمرین های دفاعی (Defense)

راستی! برای دریافت مطالب تاپ الونی در کانال تلگرام تاپ الون عضو شوید.

(top-eleven.ir)

Advertise Here

17 نظر ثبت شده نظر دهنده بعدی شما باشید.

  1. سلام.ببخشید من هر چی تمرین میدم بازیکنا خیلی کم پیشرفت میکنن.چیکار باید بکنم.ممنون

    • سلام
      هر چه بازیکن سن بالاتر و ارزان تر باشه در تمرین ها دیرتر پیشرفت میکنه. بهترین نوع بازیکن ها برای تمرین دادن جوان های زیر ۲۱ سال و گران قیمت هستن که سریع تر پیشرفت میکنن، چیزهایی که در پیشرفت سریع بازیکن تاثیر دارن ۱- سن بازیکن، ترجیحا” زیر ۲۱ سال و استعداد بازیکن، که هر چی بازیکن گران تر باشه با استعدادتر هست. ۲- انتخاب تمرین های متناسب با هر پست ۳- لول تمرین شما، که هر چه بالاتر باشد تاثیر تمرینات بیشتر هست

  2. میخواستم بدونم یه بازیکن باید چندتا درصد اضافه بشه که مثلا عددش از ۳۵ بشه ۳۶؟

    • هر ۴ درصد ۱ واحد اضافه میشه. مثلا” ۱ بازیکن از ۸۰ تا ۱۰۰ درصد ۵ واحد اضافه میشه.

      • ممنونم از توجهتون
        من اصلا درصد منظورم نبود
        هر چند درصد عدد ۱۳۱رو میرسونه به ۱۳۲؟ (عدد نه درصد)
        بازم متشکر

  3. سلام خسته نباشید
    یه سوال:
    بعضی از آیتم های بازیکن ها خاموشن چجوری میشه روشنشون کرد مثلا فیتنس؟

    • سلام
      مهارت هایی که خاموش هست یعنی برای اون پست نیازی نیست افزایش بدید، فقط روی آیتم هایی که روشن هست تمرکز کنید.

  4. سلام ممنون که هستید
    یک سوال
    درصد بونوس به دست اومده هر چه بالاتر باشه وقتی تو بازی ازش استفاده بشه تاثیر بیشتری داره یا خیر؟؟؟؟

  5. سلام خدمت شما
    لطفا توجه کنید و عملی کنید
    به پشتیبانی بازی پیام بدید زبان فارسی رو بگذارند و ازشون بخواید که زبان فارسی قرار داده بشه.. تو کانالم مطرح کنید تا به زودی زبان شیرین فارسی گذاشته بشه تو بازی
    منو چن نفر دیگه هم از امروز شروع به پیام دادن کردیم
    شمام همکاری کنید لطفا
    پیاممو بذارید
    ممنونم از احمد آقای گل و بقیه دوستان ممنون

  6. سلام
    میخواستم بدونم قسمت فیزیوسنتر که هر سه ساعت ۶ درصد رست میده این اعداد با بالارفتن لول یا ساختن مدیکال تغییر میکنه یا کلا ثابت هست؟

    • تمرین دادن ارتباط مستقیم با انرژی بازیکنان داره، شما که تمرین میدید انرژی بازیکنان هم کاهش پیدا میکنه که با بسته های سبز پر میشن، محدودیتی در تمرین روزانه وجود نداره، اگر بسته سبز داشته باشید و بتونید انرژی بازیکن ها رو پر کنید. اگر بسته سبز برای تمرین ندارید، تمرین های گروهی بدید تا جایی که انرژی بازیکنان زیاد کاهش پیدا نکند.

  7. سلام و خسته نباشید. آقا من همیشه با گوشیم بازی میکردم امروز با فیسبوکم بازی کردم دیدم مدل تمرینش مثل دو سال پیشه و skill point هست. دلیلش چیه؟

    • خب این اتفاق گاهی میوفته، اما به طور معمول ، وقتی اولین بار از طریق فیس هم که میخواید وارد بازی بشید چند دقیقه ای بازی آپدیت میشه و بعد وارد میشه .
      احتمالا ً این قضیه هم یک باگ و یک اشتباه از طرف بازی هست که برای شما آپدیت نمیکنه و احتمالا ً به زودی رفع میشه .

قسمت های ستاره دار الزامی هستند لطفا فارسی تایپ کنید.

*